Από το 1821 στο σήμερα: Ένα ταξίδι ελευθερίας και ευθύνης

Η σχολική γιορτή της ΣΤ΄ τάξης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Μαρτίου αποτέλεσε μια ξεχωριστή και συγκινητική εκδήλωση, αφιερωμένη τόσο στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου όσο και στην εθνική μας επέτειο. Στην αρχή έγινε αναφορά στο χαρμόσυνο μήνυμα του Ευαγγελισμού και στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που συνδύαζε το παρελθόν με το παρόν, τιμώντας παράλληλα την εθνική μας κληρονομιά. Η γιορτή συνεχίστηκε με ένα σύντομο χρονικό, μέσα από το οποίο ζωντάνεψαν σημαντικά γεγονότα της εποχής. Τα θεατρικά δρώμενα με τους Σουλιώτες εντυπωσίασαν με τη ζωντάνια και την εκφραστικότητα των παιδιών, αναδεικνύοντας το θάρρος και την αυτοθυσία των αγωνιστών. Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε το αφιέρωμα στα 200 χρόνια από την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου, αποτίοντας φόρο τιμής σε ένα από τα πιο ηρωικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας. Τέλος, στο θεατρικό με τα «αγάλματα των ηρώων», οι μορφές του παρελθόντος «ζωντάνεψαν» και μετέφεραν διαχρονικά αλλά και σύγχρονα μηνύματα στους θεατές. Μέσα από αυτό το δρώμενο, οι μαθητές ανέδειξαν αξίες όπως η ελευθερία, η ενότητα και η ευθύνη του πολίτη στη σημερινή κοινωνία. Το πρόγραμμα πλαισιώθηκε από τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς, που γέμισαν την αίθουσα με συγκίνηση και περηφάνια. Συνολικά, η γιορτή της ΣΤ΄ τάξης ανέδειξε το ταλέντο, τη συνεργασία και την ευαισθησία των μαθητών, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις και υπενθυμίζοντας πως η ιστορία παραμένει ζωντανή όταν συνδέεται δημιουργικά με το παρόν.

Ταξίδι στον χρόνο: Η Δ’ τάξη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών

Την Τετάρτη 18 Μαρτίου η Δ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών και, πιο συγκεκριμένα, είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στην αίθουσα του δημόσιου βίου. Σε μία εξαιρετική διαδραστική ξενάγηση οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης επικέντρωσαν την προσοχή τους σε σπουδαία μνημεία της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής όπως το Υδραγωγείο στην μίνι περιμετρική, το Λουτρό της οδού Αιόλου, την ρωμαϊκή γέφυρα της οδού Αρέθα το Στάδιο κάτω από την πλατεία Αγίου Γεωργίου, το τείχος Δυμαίων αλλά και το ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών. Στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να μεταβούν στον θόλο του μουσείου και με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας να περιηγηθούν μέσα σε αυτά τα μνημεία που προαναφέρθηκαν. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών και την αρχαιολόγο κυρία Λίλα Κουτσουμπελίτη για αυτήν την υπέροχη εμπειρία.

Mr. Watson, come here, I want to see you!

Στις 10 Μαρτίου 1876 πραγματοποιήθηκε από τον Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ η πρώτη τηλεφωνική κλήση, με περιεχόμενο μόνο τα λόγια του παραπάνω τίτλου. Για να τιμήσουν αυτή την ιστορική στιγμή για την ανάπτυξη της σύγχρονης επικοινωνίας και με αφορμή την ενότητα «Επικοινωνούμε και ενημερωνόμαστε» του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθήτριες και οι μαθητές των Γ1 και Γ2 τμημάτων του σχολείου μας επισκέφτηκαν, την Τετάρτη 18 Μαρτίου, το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας στην Πανεπιστημιούπολη της Πάτρας και συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση «Η επικοινωνία παλιά και σήμερα». Τα παιδιά κατανόησαν τη διαφορά μεταξύ της επικοινωνίας πρόσωπο με πρόσωπο και της επικοινωνίας από απόσταση, γνώρισαν, με ευχάριστο παιγνιώδη τρόπο, την εξέλιξη των μέσων επικοινωνίας από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα, άκουσαν για πρώτη φορά λέξεις όπως οι «φρυκτωρίες» και το «καντράν» τηλεφώνου, επικοινώνησαν «ζωντανά» μεταξύ τους μέσω αυτοσχέδιου χαρτοτηλεφώνου, μετέφεραν κρυφά μηνύματα με «κρυπτεία σκυτάλη» και φανερά μηνύματα με οπτικές ίνες και… τηλεφωνήθηκαν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας ένα ολόκληρο τηλεφωνικό κέντρο! Ήταν μια εξαιρετική δράση που πρόσφερε στα παιδιά χρήσιμες γνώσεις, βιωματικές εμπειρίες και φυσικά περισσότερη διάθεση για επικοινωνία!

Ένα ταξίδι στον χρόνο: Η Στ’ τάξη γνωρίζει τους αγωνιστές του ’21

Την Παρασκευή 13 Μαρτίου η Στ΄ τάξη του Σχολείου μας επισκέφθηκε το Λύκειο των Ελληνίδων Πατρών. Στο πρώτο μέρος της επίσκεψής μας οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά παραδοσιακές φορεσιές από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Στο δεύτερο μέρος, είχαν τη μοναδική ευκαιρία να ξεναγηθούν σε ένα εκτενές μέρος του υλικού του Ιστορικού και Εθνολογικού Μουσείου Πατρών. Οι υπεύθυνοι του Μουσείου είχαν την ευγενή καλοσύνη να μεταφέρουν το υλικό αυτό στον χώρο του Λυκείου Ελληνίδων Πατρών και να δείξουν αλλά και να εξηγήσουν στοιχεία σχετικά με την πολεμική φορεσιά των αγωνιστών του ’21 μαζί με τον αυθεντικό εξοπλισμό που έφεραν μαζί τους την εποχή εκείνη οι αγωνιστές. Τα όσα είδαμε και ακούσαμε θα μας μείνουν αξέχαστα. Ευχαριστούμε θερμά το Λύκειο Ελληνίδων Πατρών και συγκεκριμένα την κ.Νεκταρία Μπονάτσου και τον κ. Άγγελο Σέντα, δασκάλους παιδικών τμημάτων του Λυκείου Ελληνίδων καθώς και τους κ. Θεόδωρο Κωτσάκη και κ. Τριαντάφυλλο Τριανταφυλλόπουλο από το Ιστορικό και Εθνολογικό Μουσείο Πατρών.

Φωτιά στο Δάσος

Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Παραμυθοζούζουνα εν δράσει» φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας την συγγραφέα παιδικών βιβλίων Όλγα Ιγνατιάδου.Οι μαθητές άκουσαν την αφήγηση μιας ιστορίας σχετικά με μια πυρκαγιά στο δάσος και με διαδραστικό τρόπο, μέσα από μικρά πειράματα, έμαθαν για άλλη μια φορά τι μπορούν να κάνουν.Στο τέλος της αφήγησης, πήραν σακουλάκια με χώμα και σπόρους για να τους φυτέψουν και μια κάρτα υπόσχεσης προστασίας του δάσους. Τα παιδιά μας για άλλη μία φορά έδειξαν τον ενθουσιασμό τους και το πόσο καλά ενημερωμένα είναι.

Ασφαλώς ποδηλατώ

Την Τρίτη 10 Μαρτίου υποδεχθήκαμε μια υπεύθυνη από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», η οποία παρουσίασε το πρόγραμμα «Ασφαλώς Ποδηλατώ». Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους κανόνες ασφαλούς μετακίνησης με το ποδήλατο και συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε πολλές βιωματικές δράσεις και παιχνίδια. Η χρήση του διαδραστικού πίνακα κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών, ενισχύοντας την οδική τους συνείδηση με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό

Ακούς τη γιορτή;

Την Κυριακή 8 Μαρτίου 2026 στη Ναύπακτο και συγκεκριμένα στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Δ΄2 παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία τη θεατρική παράσταση «Ακούς τη γιορτή;», που αφηγείται τις περιπέτειες του κλόουν Μπλουμ.Σύμφωνα με την ιστορία, ο Μπλουμ, μετά από μια παράσταση του τσίρκου όπου εργαζόταν, νιώθει έντονη την επιθυμία να δει ανεμώνες. Στη βόλτα του στο δάσος συναντά μια αρκούδα, η οποία τον παρασύρει σε έναν βαθύ ύπνο διάρκειας τριών μηνών, δώδεκα ημερών και πέντε ωρών. Όταν ξυπνά, το τσίρκο έχει φύγει χωρίς αυτόν και έτσι ξεκινά ένα ταξίδι για να ξαναβρεί τη γιορτή. Στην πορεία του συναντά διάφορους ξεχωριστούς χαρακτήρες, οι οποίοι του δείχνουν ότι μερικές φορές είναι πιο σημαντικό να αναζητούμε κάτι παρά να το βρίσκουμε.Η συμμετοχή στη διοργάνωση «Οικοθέατρο» αποτέλεσε μια όμορφη καλλιτεχνική εμπειρία για τα παιδιά, τα οποία παρουσίασαν τη δουλειά τους με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα.

ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ

Το σχολείο μας συμμετείχε ενεργά στην Εβδομάδα Δράσεων κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού με τίτλο «Γέφυρες Φιλίας: Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες της Αχαΐας ενώνουν τις φωνές τους κατά της Βίας», μια σημαντική πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης «Καλλίπολις» και τους Δήμους της περιοχής.Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε και ΣΤ τάξεις του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια συμβολική δραστηριότητα, σχηματίζοντας όλοι μαζί το μήνυμα «Μαζί στη Φιλία», στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ενότητας, σεβασμού και αποδοχής. Μέσα από αυτή τη συλλογική έκφραση, τα παιδιά έδειξαν πως η φιλία, η συνεργασία και η αλληλεγγύη αποτελούν τα πιο δυνατά «αντίδοτα» απέναντι στη βία και τον εκφοβισμό.Παράλληλα, σε όλες τις τάξεις του σχολείου πραγματοποιήθηκαν ποικίλες παιδαγωγικές δραστηριότητες, συζητήσεις και δημιουργικές δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από το θέμα της σχολικής βίας και την καλλιέργεια κλίματος αποδοχής και σεβασμού.

Μικροί Πολίτες με Μεγάλα Δικαιώματα

Στο εργαστήριο δεξιοτήτων, οι μαθητές της Α’ Δημοτικού ανακάλυψαν τον σπουδαίο κόσμο των δικαιωμάτων του παιδιού. Μέσα από παιχνίδια και ζωγραφιές, έμαθαν ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην αγάπη, την εκπαίδευση, το παιχνίδι και την προστασία. Κατάλαβαν πως όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ίσοι, χτίζοντας έναν κόσμο γεμάτο σεβασμό και φροντίδα για όλους.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2026 – 2027

Ανακοινώνεται ότι οι εγγραφές των μαθητών που θα φοιτήσουν στην  Α΄   τάξη Δημοτικού τη σχολική χρονιά 2026– 2027, θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 23 Μαρτίου 2026 στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της  Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων.

Περισσότερες λεπτομέρειες στην εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής

Στην Α΄   τάξη εγγράφονται οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1/1/2020 έως 31/12/2020.

Απαιτούμενα δικαιολογητικά:

(αναρτώνται στην ψηφιακή πλατφόρμα ή  προσκομίζονται στο σχολείο)

  1. Βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο
  1. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή
  1. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).Θα το πάρετε από το Σχολείο ή από την ηλεκτρονική σελίδα του Σχολείου και θα το συμπληρώσει παιδίατρος ή γενικός ιατρός ή, σε ειδικές περιπτώσεις, παθολόγος.
  1. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
  1. Τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.
  1. Ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει, εάν και εφόσον επιθυμεί, τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι έχει επιλέξει τη φοίτηση στο ολοήμερο).

Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιονδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον Διευθυντή του Δημοτικού σχολείου κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να κλείσετε ραντεβού, μπορείτε να απευθύνεστε στη Διεύθυνση του Σχολείου, στο τηλέφωνο 2610 425467 και ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη διεύθυνση 48dimpat@sch.gr